Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 sierpnia 2015

Ciasto "Niebo"



O tym cieście pierwszy raz usłyszałam od mojej Pani rehabilitantki jakiś czas temu.... Chodził mi po głowie dosyć długo i zanim jeszcze dostałam przepis z jej domowych archiwów, zaczęłam samodzielnie przeszukiwać internet. Dzisiejszy wypiek zrobiłam z przepisu znalezionego na stronie Domowe wypieki. Dwa kruche blaty ciasta, warstwa prażonych jabłek i kem orzechowy z polewą czekoladową... Mój syn powiedział, że to troszkę jak taka "bardziej wypasiona szarlotka" ;) Niech i tak będzie ;) Pyszne ciasto do niedzielnej kawki. Polecam Wam bardzo :)



Składniki na kruche ciasta:
300g mąki pszennej
2 łyżki zimnej wody
200g masła
1/2 szkl cukru pudru
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Wszystkie składniki bardzo dokładnie posiekać i zagnieść ciasto. Ulepić kulę i wstawić do lodówki na 30 minut. Po tym czasie  podzielić na dwie części. Blaszkę 23x33 wyłożyć papierem do pieczenia. Pierwszą część ciasta wylepić dokładnie spód blaszki. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez ok 25 minut na złoto. Podobnie upiec drugi z blatów. Wystudzić.


Składniki na masę jabłkową:
1,5 kg jabłek
3 łyżki cukru (jeśli jabłka są bardzo słodkie to pominąć)
2 łyżki masła
1 galaretka cytrynowa 

Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę. Wrzucić do rondla razem z masłem i cukrem i prażyć aż się rozpadną. Wówczas wsypać galaretkę i dokładnie wymieszać. Zdjąć z ognia i przestudzić


Składniki na warstwę orzechową:
200g orzechów włoskich mielonych
1/2 szkl wrzącego mleka
120g cukru pudru
200g masła 

Orzechy zalać wrzącym mlekiem i wymieszać. Wystudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem na puch a następnie partiami i powoli dodawać orzechy. Zmiksować.


W blaszce ułożyć pierwszy kruchy spód, wyłożyć na niego warstwę jabłkową i przykryć drugim kruchym spodem. Na nim dokładnie rozsmarować masę orzechową. Wyrównać i wstawić do lodówki celem zastygnięcia.


Składniki na polewę:
100g czekolady gorzkiej
100g czekolady mlecznej
2-3 łyżki masła

Czekolady i masło rozpuścić na minimalnym ogniu lub w kąpieli wodnej. Wystudzone ciasto polać dokładnie polewą, ewentualnie posypać płatkami migdałów. Schłodzić. Smacznego :)



 




5 komentarzy: