Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


5 grudnia 2014

Muffinki sowy i muffinki misie


Dzisiaj bardzo radosny wpis :) Uwielbiam takie wypieki, które nie tylko cieszą smakiem, ale i są miłe dla oka. Muffinki - babeczki, które Wam prezentuję powstały z myślą o balu andrzejkowym u mojej córci w szkole :) Dzieci z tego co wiem były zachwycone i bardzo im smakowało :)
Muffinki maślane z polewą czekoladową udekorowane ciasteczkami maślanymi oraz ciasteczkami oreo. Przepis na muffinki znaleziony Na blogu Moje wypieki. Dekoracja misiowa to moje kombinowanie z tego co miałam w domu. Bardzo Wam polecam :)


Składniki na 12 szt:
130g masła
1/2 szkl cukru
2 jajka
3/4 szkl. mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (klik)
2 łyżki mleka

ponadto:
100g czekolady gorzkiej lub deserowej
2 łyżki masła

dekoracja sowy:
żółte i czerwone  lentilki na dzioby
brązowe orzeszki w czekoladzie lub chrupki w czekoladzie na oczka
ciasteczka oreo na oczy i uszy (po 1,5 ciasteczka na babeczkę)

dekoracja misie:
owalne ciasteczka maślane na pyszczek i uszka (po 2 szt na babeczkę)
białe lentilki bananowe na oczka 
posypka czekoladowa (kuleczki)


Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Masło utrzeć do białości z cukrem. Gdy będzie puszyste dodać ekstrakt, mleko oraz kolejno po jednym jajku. Cały czas miksować. Na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać.
Ciasto przełożyć do formy muffinkowej wyłożonej papilotkami. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 20-25 minut w temp. 190 stopni. Po upieczeniu chwilę zostawić w blaszce, a następnie przełożyć na kratkę. Wystudzić.
Czekoladę rozpuścić razem z masłem. Wierzch muffinek smarować rozpuszczoną czekoladą i od razu dekorować w misie lub sowy.


dekoracja w sowy:
Ciasteczka oreo porozdzielać na dwa w taki sposób by krem pozostał na przynajmniej jednym z nich. Jedno z ciasteczek przeciąć na pół (to będą uszy).
Na muffince ułożyć dwie połówki ciasteczka oreo kremem do góry. Na nich ułożyć brązowe chrupki w czekoladzie (to będą oczy). Pomiędzy nimi przykleić żółte lub czerwone lentilki ("na sztorc") - to będą dzioby. Nad oczami ułożyć przecięte połówki ciasteczka (uszy). Odstawić do zastygnięcia.


dekoracja misie:
Owalne ciasteczko przykleić u dołu babeczki (pyszczek). Nad nim ułożyć dwa białe lentilki (oczy). Po bokach przykleić połówki ciasteczka (uszka). Teraz obsypujemy muffinkę posypką czekoladową (futerko). Dopiero po obsypaniu na białych lentilkach rozpuszczoną czekoladą robimy źrenice a na owalnym ciasteczku rysujemy pyszczek. Można to zrobić cieniuteńką tylką dekoratorską lub po prostu patyczkiem do szaszłyków. Odstawić do zastygnięcia.
Smacznego :)










8 komentarzy:

  1. Sowy już kiedyś robiłam ale misie są super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, sowy już co prawda widziałam, ale misie - bomba! :)
    Gratuluję inwencji twórczej, że sama wymyśliłaś te smakołyki! *.*
    Wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Misie boooskie! :) Z jakiej firmy są te owalne ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowałam w Kauflandzie na wagę w tych boxach... Nie wiem jaka to firma ale zawsze tam są ;) Mają różne wzory, a ja wybierałam tylko te owalne ;)

      Usuń