Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 grudnia 2014

Cygaretki ze szpinakiem i fetą w cieście filo


Dzisiaj bardzo błyskawiczny i prosty przepis na fajną przekąskę. Jeśli lubicie szpinak powinna Wam posmakować :) Ciasto filo możecie zrobić samodzielnie lub skorzystać z gotowego co znacznie ułatwi i przyspieszy cały proces :)  Możecie go znaleźć w dobrych delikatesach. Ja właśnie tak sobie usprawniłam pracę, ale kiedyś pokuszę się o własnoręczne zrobienie tego ciasta ;) 
Pomysł zawijania w cygaretki ciasta filo podpatrzyłam w książce Claudii Roden "łatwa kuchnia śródziemnomorska" Farsz klasyczny ;) Polecam Wam :)



Składniki:
1 opakowanie ciasta filo (ok. 10-12 płatów)
1 łyżka masła czosnkowego (lub zwykłego)
450g szpinaku mrożonego
2 ząbki czosnku
270g sera feta
1 żółtko lub 1 małe jajko
sól, pieprz
ok. 1/2 szkl rozpuszczonego masła do smarowania


Na patelni rozgrzać masło czosnkowe dodać przeciśnięty czosnek i chwilę podsmażyć, wrzucić rozmrożony leciutko odciśnięty szpinak i dusić. Powinien być odparowany.  Gdy będzie gotowy dodać jajko oraz pokrojoną w kosteczkę fetę. Wymieszać i doprawić (solą bardzo delikatnie lub wcale).

Płat ciasta filo ułożyć na blacie. Posmarować go rozpuszczonym masłem i złożyć wzdłuż dłuższego boku na pól. Powinniśmy otrzymać podwójny pas o wymiarach ok. 14x35. Raz jeszcze z wierzchu smarujemy masłem. Przy górnej węższej krawędzi układamy łyżkę farszu, formujemy go w wałeczek i zawijamy rolując. Gdy dojedziemy mniej więcej do 1/3 lub do połowy - podwijamy do środka boki ciasta i rolujemy do końca. Układamy na macie do pieczenia, smarujemy rozpuszczonym masłem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 30 minut na złoto w temp. 180 stopni. Podajemy z ulubionymi sosami (np. czosnkowym lub sojowym). Smacznego :)





 

3 komentarze:

  1. robiłam kiedyś bardzo podobne, tylko w cieście francuskim. Bardzo mi smakowały

    OdpowiedzUsuń
  2. czy z jednego płata filo wychodzi jedna cygaretka?

    OdpowiedzUsuń